vrijdag 25 oktober 2013



Het is hier weer een tijdje stil geweest...
De laatste weken bestraling waren zwaarder dan verwacht. Naast een heel verbrande huid was mijn slokdarm gezwollen en werd slikken een ramp. Een zeer vervelende pijn, alsof je eten in je slokdarm blijft steken. Maar met de juiste medicatie werd het draagbaar.
Ook de combinatie bestraling en immunotherapie was afmattend waardoor mijn weerstand natuurlijk weer kelderde. Mijn lichaam moest nu niet alleen vechten tegen de immunotherapie, maar ook nog eens tegen de bijwerkingen van de radiotherapie.
Maar ach, de bestralingen zijn al weer een tijdje voorbij dus we gaan er geen woorden meer aan vuil maken. ;-) Een fotootje of twee daarentegen, dat wel... (al bespaar ik u de foto van mijn oksel, kwestie dat het appetijtelijk blijft)




Het is hier ook heel plezant geweest deze zomer...
De vriendinnen zijn geweest! Evi is 10 dagen bij ons komen logeren en was mijn privé chauffeur van dienst. De rit naar Valencia werd zo meer dan eens gecombineerd met shoppen. Plezant!!!
Ook Elke en Arne waren op verlof in Calpe met de 3 kindjes en kwamen ons geregeld een bezoekje brengen. En D alias Daphny niet te vergeten. Ook zij was begin augustus samen met haar kroost hier  op verlof in Benissa. Zo kon ik op 4 augustus mijn verjaardag vieren met mijn geliefde vriendinnen rondom mij! Dit was al een hele tijd geleden, en het deed nu extra deugd! En aangezien er 3 van ons ondertussen al kindjes hebben werd mijn verjaardagsfeestje plots een kinderfeestje. :-) 
Een paar dagen later kwamen ook Harm en Nele bij ons logeren. Ook de tijd dat mijn broer Kenneth en Lynn in Spanje waren zorgden voor een fijne afwisseling.
Zo zorgde iedereen ervoor dat het toch eventjes vakantie was. Bedankt!! 












Beste 16-jarige ik





Dit filmpje is een project van Stichting Melanoom uit Nederland. Het is gebaseerd op het Canadese "Dear 16 year old me". De Stichting Melanoom lanceerde het filmpje in maart via de sociale media om zo via nabestaanden, (ex)melanoom patiënten en een oncoloog de belangrijke boodschap mee te geven: Bescherm & check jezelf! Toen ik in April, kort na mijn operatie voor het eerst dit filmpje zag kon ik mijn tranen niet bedwingen. Ik vond het heel confronterend. Ik heb ook pas in augustus dit filmpje gedeeld op mijn Facebook pagina omdat ik tijdens het heetst van mijn strijd mijn omgeving niet wou confronteren. Vooral de jonge blonde Lianne liet een diepe indruk na. Ik heb haar dan ook eens opgezocht via Google en kwam zo op haar blog terecht. Daar kon ik haar verhaal lezen tot de laatste blogpost van 2 april. Daarna was het stil. Toen ik deze zomer samen met Evi in het ziekenhuis zat te wachten voor mijn bestraling, hebben we haar nog eens gegoogled en onze vrees werd bevestigd. Een overlijdensbericht. Lianne Werkman heeft op 4 juni 2013 haar strijd tegen melanoom verloren. :-(

BESCHERM JEZELF!
CHECK JEZELF!
en je kinderen
en je vrienden
en je familie












Geen opmerkingen:

Een reactie posten